4. март 2012.

ПАРОХИЈА РУМУНСКЕ ЦРКВЕ У ПРАХОВУ

Ових дана актуелно политичко питање у Србији и Румунији, а и у Европи, постао је положај Влаха у источној Србији. Ја не желим да се на овом блогу бавим политиком, поготово не високом међудржавном, али то питање нећу занемарити с обзиром да је Прахово влашко место. Међу Праховљанима се ових дана може чути питање: Ко су ти Власи којима су угрожена права у Србији и има ли таквих и у Прахову?
Знајући да уређујем овај блог, један од наших суграђана послао ми је ових дана занимљив документ, преглед Праховљана који су пре неколико година својеручно потписали следећи захтев: „Ми доле потписани држављани Србије и Црне Горе, својом вољом, као парохијани Румунске православне парохије у Малајници, желимо да будемо под јурисдикцијом Румунске православне епископије из Вршца, као епископије свих Румуна Србије на чијем се челу налази епископ Др. Данил“. Тај преглед овде не могу презентовати јер за то немам дозволу потписаних, али могу да вас информишем да их је на списку који ја имам укупно 17 (можда их има и више), од тога су из две праховске породице по четворо потписаних, из две породице по двоје потписаних и остало су појединачни потписи из пет различитих породица.
Захваљујући управо тим потписима на Крстовдан 2011.године у Самариновцу формирана је Парохија Аквеа (Прахово) и изабран је Црквени одбор од 7 чланова. Опширније о томе ОВДЕ.
(Фотографија преузета са сајта Тимок Преса)

9 коментара:

Анониман је рекао...

Crkva je odvojena od države Srbije ,kao mi države Rumunije, tako da te dve sestrinske crkve se mogu dogovarati o svemu.
Naravno da u Vojvodini žive Rumuni ,istini za volju ima ih nekoliko i u Timočkoj krajni ,ali pravo je svakog čoveka da se izjasni kako hoće.
JEDINO ŠTO NE MOGU NASILU IZJEDNAČITI VLAHE I RUMUNE KADA MI VLASI HOĆEMO DA BUDEMO SAMO VLASI.
POZDRAV VERA!

Анониман је рекао...

Oprosti im Bože ne znaju šta rade!
Mi u Prahovu imamo svoju crkvu sa kakvim - takvim popom, koji je bar završio crkvene škole. Nemam ništa ni protiv rumunskog popa koji nije završio popovske škole a dobio od Rumunije svakojaka zvanja, ali neka nas Prahovljane ostavi na miru. On je sveštenik Rumunske pravoslavne crkve, mi smo Vlasi i time se ponosimo, za razliku od njega koji je malo Vlah, malo Rumun, malo Srbin, pa malo i Hrvat!.... Izjašnjava se u zavisnosti od potrebe.
A daće Bog pa ćemo uskoro i u našoj crkvi u Prahovu da slušamo propovedi i na VLAŠKOM jeziku, obzirom da je vladika Justin, još letos to obećao.

Анониман је рекао...

Oprosti im Bože ne znaju šta rade!
Mi u Prahovu imamo svoju crkvu sa kakvim - takvim popom, koji je bar završio crkvene škole. Nemam ništa ni protiv rumunskog popa koji nije završio popovske škole a dobio od Rumunije svakojaka zvanja, ali neka nas Prahovljane ostavi na miru. On je sveštenik Rumunske pravoslavne crkve, mi smo Vlasi i time se ponosimo, za razliku od njega koji je malo Vlah, malo Rumun, malo Srbin, pa malo i Hrvat!.... Izjašnjava se u zavisnosti od potrebe.
A daće Bog pa ćemo uskoro i u našoj crkvi u Prahovu da slušamo propovedi i na VLAŠKOM jeziku, obzirom da je vladika Justin, još letos to obećao.

Анониман је рекао...

VERA NE SLAŽEM SE SA TVOJIM KOMENTAROM "MI HOĆEMO DA BUDEMO SAMO VLASI" - MI HOĆEMO DA OSTANEMO VLASI! A NE DAM NAM NEKO NAMEĆE DA BUDEMO TO ŠTO ONI HOĆE! ONI NEKA BUDU ŠTA GOD HOĆE!

Анониман је рекао...

Ma kakva rumunska parohija u Prahovu? To je smešno da smešnije ne može biti, kao i ovi sa fotografije.

Sasha је рекао...

Posto postoji interesovanje za ovu temu, kao prilog prilazem link za emisiju koja je nedavno emitovana na TV Turn Severin. Mozete je pogledati OVDE.
Pozdrav!

Sasha је рекао...

Желим да захвалим свима који прате блог и који су послали коментар на било коју тему и тиме дали свој допринос актуелности овог блога, али уз малу напомену. Наиме, ових дана је на тему "Парохија Румунске цркве у Прахову" стигло доста коментара који се могу назвати увредљивим, и због тога сам као уредник блога дужан да упозорим читаоце да је недопустиво да се било ко у коментарима прозива, назива лоповом или лажовом, нешколованим и слично, да се износе озбиљне оптужбе или да се улази у породичне односе појединаца, а да при томе лице које јавно износи такве оцене буде анонимно. Коментари такве садржине морају бити потписани од стране лица које их износи пуним именом и презименом и да мени буде познат идентитет коментатора у виду е-mail адресе и сл.
Управо из тих разлога са блога су обрисани сви компромитујући (анонимни) коментари и такви коментари ни убудуће неће бити објављивани. Анонимни коментари ће бити објављени само ако нису увредљиви или вулгарни, и тичу се теме. Хвала.

Анониман је рекао...

Gospodine Miki! Vidim da ste skinuli dva moja komentara. Ne vidim čime sam nekoga uvredio ako sam rekao ISTINU I SAMO ISTINU. Ništa nisam izmislio. Ko god hoće može da proveri to što je u tim komentarima rečeno. Pozdrav!

Анониман је рекао...

Pogledajte na "Vlasi u Srbiji koliko nas ima" post o tome kako će u Kobišnici početi služba na VLAŠKOM JEZIKU u crkvi. Sa time treba i u Prahovu da se počne samo što je pop Trandafir u Kobišnici Vlah, pa zna vlaški, a pop Ranko tek treba da nauči vlaški. Šalim se. Mogao bi povremeno i u Prahovu doći neki pop koji zna vlaški zbog starijih ljudi.

Архива чланака