Zahvaljujući ulaganjimna borskih rudara u Prahovu je
1960.godine stvoreno brodarsko preduzeće. Prve lađe pod zastavom Rečnog
brodarstva „Krajina“ Prahovo, su dunavskim vodama zaplovile daleke 1961.godine.
Bili su to remontovani samohodni teretni brodovi - pakleri: „Pionir“, „Sloboda“,
„Junak“ i „Vitez. Daljim ulaganjima (izdvajanjem iz zajedničkog dohotka) i planskim
razvojem prahovskog brodarskog giganta na Dunavu mesto dotrajalih zauzeli su novi
moderniji brodovi tegljači i gurači: „Greben“, „Bor“, „Badnjevo“, „Bukovo“, „Deli
Jovan“, Kladovo“, „Pionir“ i „Tekija“. Stvorena je nova dunavska moćna flota od
8 brodova i 40 barži, kapaciteta 65.000 tona, ponos radnika borskog kombinata i
prahovske industrije a posebno članovima posada - mornarima, jer su to bili
njihovi drugi domovi, prelepe višespratne kuće na najvećoj evropskoj reci, koridoru 7.
I sve to do juče - 4. marta 2017.godine, jer, juče su
iz luke Prahovo put Beograda, tiho i bez brodskih sirena zauvek otplovili svi naši
brodovi, brodivi Rečnog brodarstva "Krajina" Prahovo, koje na poslovnoj karti
Srbije više ne postoji. Iz tog poslovnog sveta izbirsala su ih dva nepromišljena
ili bahata potpisa overena hipotekarnim pečatom. U luci više nema ni „Pionira“
ni „Tekije“, kao lučkih manevarskih brodova. Kapetanija Prahovo nema brodića ni za intervencije, za nedaj bože, a luka Prahovo je na sreću sačuvala samo stari pakler - „Vitez“,
koji decenijama služi kao pristan, iščekujući da se na njega prikače neki tuđi brodovi jer naših više
nema.
1 коментар:
dati u hipoteku zbog fabrike djubriva sto nisu platili fosfat ,
Постави коментар