„За јавну расправу о
Нацрту Статута општине Неготин“
О П
Ш Т И
Н А Н
Е Г О
Т И Н
Комисији за израду нацрта аката о промени Статута општине Неготин
19300 Н
Е Г О
Т И Н
Трг
Стевана Мокрањца 1
Као грађанин са
дугогодишњим искуством у раду месних заједница, Комисији за израду нацрта
Статута општине Неготин желим да укажем на видно побољшање регулативе рада
месних заједница у датом Нацрту Статута општине Неготин, посебну у делу који се
односи на контролу њиховог рада код коришћења јавне својине, праћења
законитости рада Савета МЗ, могућност петиција грађана, подношења грађанских
иницијатива и слично, али сам мишљења да у томе има и видних пропуста, који се
могу отклонити допунама Статута општине Неготин, општинском Одлуком о месним
заједницама или уношењем одређених одредби у статутима 38 сеоских и 6 градских
месних заједница.
Основне примедбе,
које би требало обухватити новим Статутом општине или их обавезно унети у
допунски акт који следи (Одлука о месним заједницама) су одредбе којима се
утврђује обавеза:
- Јавности рада савета месних заједница објављивањем позива са дневним редом најзначајнијих донетих одлука на сајту месне заједнице, огласној табли или преко друштвених мрежа (какве већ има Јабуковац, Уровица, Кобишница, Александровац);
- Обавезног укључивање грађана у месним заједницама у јавне расправе поводом доношења појединих значајних одлука, а то су:
- доношење Статута месне заједнице;
- разматрање извештаја о годишњем финансијском пословању МЗ-це;
- разматрање годишњег финансијског плана МЗ-це;
- разматрање Програма развоја месне заједнице;
- разматрање Предлога о увођењу месног самодоприноса.
Предлог одредбе:
По
напред наведним тачкама Савет МЗ-це не може доносити одлуке нити подносити
извештаје, планове и програме надлежним органима локалне самоуправе без јавне
расправе (трибине) грађана. Ако се грађани не одазову позиву на јавну расправу Савет
МЗ-це може самостално доносити одлуке, подносити извештаје и програме развоја.
Донете
одлуке, извештаји и програми без јавне расправе се не могу применити.
Пракса је нажалост
показала, не само у нашој општини већ и у суседним општинама, да се у раду
савета месних заједница не воде записници, председници савета одлуке пишу сами
код својих кућа, финансијска средства троше на основу телефонских разговора са
члановима Савета, утрошена средства не правдају грађанима.
У Прахову, Предлагач
допуна Статута општине,
8.12.2018.г. Велимир Траиловић, с.р.
Нема коментара:
Постави коментар